You are here
Home > ΑΘΛΗΣΗ > ΠΩΣ ΝΑ ΤΡΕΧΕΤΕ ΣΩΣΤΑ

ΠΩΣ ΝΑ ΤΡΕΧΕΤΕ ΣΩΣΤΑ

 

Πώς να τρέχετε σωστά!!!

Η καλή τεχνική στο τρέξιμο μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο τραυματισμού και να κάνετε τις διαδρομές σας να φαίνονται λιγότερο κουραστικές  και πιο ευχάριστες. Ακολουθούν  βασικές οδηγίες που θα σας βοηθήσουν να τρέξετε χαλαρά και αποτελεσματικά.

 

Κρατήστε το κεφάλι σας ίσια

Κοιτάξτε ευθεία μπροστά σας περίπου 30 – 40 μέτρα μακριά και αποφύγετε να κοιτάξετε στα πόδια σας. Αν κοιτάξετε κάτω, θα δημιουργήσετε ένταση στο λαιμό και στους ώμους σας.  Κρατήστε το σαγόνι και το λαιμό χαλαρό.

 

Μην σφίγγετε τους ώμους σας

Οι ώμοι σας πρέπει να είναι πίσω και κάτω. Κρατήστε τους χαλαρούς  και αποφύγετε να τους τεντώσετε καθώς αυτό περιορίζει την αναπνοή μη επιτρέποντας στο οξυγόνο να φτάσει στους μυς.

 

Κρατήστε τα χέρια σας χαλαρά

Τα χέρια σας πρέπει να είναι χαλαρά, αλλά μην τα αφήνετε να πέφτουν κάτω. Τα σφιγμένα  χέρια μπορούν να προκαλέσουν πίεση σε όλη τη διαδρομή μέχρι την πλάτη και τους ώμους.

 

Κρατήστε τα χέρια σας στις 90 μοίρες

Τα χέρια σας πρέπει να κάμπτονται σε γωνία 90 μοιρών. Προσπαθήστε να τα στρέψετε προς τα εμπρός και προς τα πίσω, όχι στο σώμα σας. Η κίνηση του βραχίονα σας βοηθά και σας ωθεί προς τα εμπρός. Αν τα κουνάτε πλάγια είναι σπατάλη ενέργειας.

 

Προχωρήστε προς τα εμπρός ενώ τρέχετε

Μην λυγίζετε προς τα εμπρός ή προς τα πίσω από την ευθεία της μέσης σας καθώς αυτό ασκεί πίεση στους γοφούς.  Χρησιμοποιώντας το σωματικό σας βάρος για να κλίνετε λίγο προς τα εμπρός, ενώ τρέχετε, μπορεί να μειώσετε την κλίση της φτέρνας και να σας βοηθήσει να προσγειωθείτε στη μέση του ποδιού σας.

 

 

 Κρατήστε τους γοφούς σας σταθερούς

Οι γοφοί σας πρέπει να παραμένουν σταθεροί και να βλέπουν προς τα εμπρός. Μην βγάζετε την λεκάνη σας προς τα έξω ή μη κάμπτετε  τους γοφούς σας από τη μία πλευρά στην άλλη. Η διατήρηση αυτής της θέσης στους γοφούς σας μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε τον χαμηλό πόνο στην πλάτη και τον ισχίο.

 

 Μην σηκώνετε τα γόνατά σας πολύ ψηλά

Τρέχετε με ελαφρά κλίση στο γόνατο. Αυτό βοηθά στην απορρόφηση της πρόσκρουσης του πέλματος σε σκληρές επιφάνειες. Μην σηκώσετε τα γόνατά σας πολύ ψηλά και αποφύγετε την αναπήδηση προς τα πάνω και προς τα κάτω. Τα γόνατά σας πρέπει να ανυψώνονται προς τα εμπρός και όχι προς τα πάνω.

 

 Στόχος η επαφή στη μέση του πέλματος

Η προσγείωση στο μέσον του ποδιού είναι ο ασφαλέστερος τρόπος προσγείωσης για τους περισσότερους δρομείς. Αποφύγετε να χτυπήσετε πρώτα το έδαφος με τη φτέρνα ή το μπροστινό σας πόδι. Το πόδι σας πρέπει να προσγειωθεί κάτω από τους γοφούς σας – όχι έξω μπροστά σας.

 

 Μην χτυπάτε δυνατά  το έδαφος

Στόχος σας είναι να κάνετε μικρούς διασκελισμούς . Όποιο κι αν είναι το βάρος σας, τα πόδια σας δεν πρέπει να χτυπάνε δυνατά καθώς ακουμπούν στο έδαφος. Τα ελαφριά βήματα είναι πιο αποτελεσματικά και προκαλούν λιγότερη πίεση στο σώμα.

 

Αναπνεύστε βαθιά και ρυθμικά

Είτε αναπνέετε από τη μύτη ή το στόμα σας, προσπαθήστε να αναπνεύσετε βαθιά και ρυθμικά. Αποφύγετε τις ρηχές και γρήγορες αναπνοές. Προσπαθήστε να επιδιώκετε μια αναπνοή για κάθε δύο βήματα, αλλά μην φοβάστε να δοκιμάσετε μεγαλύτερη αναπνοή.

 

 

Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές δεν πρέπει να ξεχνάτε πως πρέπει να προστατεύετε το σώμα σας, να τρέφεστε σωστά και φυσικά να ενυδατώνεστε.

Similar Articles

Leave a Reply

Top