You are here
Home > ΑΣΚΗΣΗ > ΣΩΣΤΗ ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

ΣΩΣΤΗ ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ

Οι ηλεκτρολύτες είναι απαραίτητοι για την σωστή λειτουργία ενός σώματος που ιδρώνει. Το σώμα σου τους χρησιμοποιεί, εξαντλούνται και χρειάζεται να τους αναπληρώσεις. Ενώ μοιάζει αρκετά απλό, ο ακριβής μηχανισμός γύρω από το γιατί θα πρέπει να είσαι ενυδατωμένος, ο λόγος που χρειάζεται να αναπληρώνεις τους ηλεκτρολύτες μετά την εφίδρωση και το πρωτόκολλο της πρόσληψης τουλάχιστον 8 ποτηριών νερού την ημέρα, πολλές φορές είναι δυσκολότερο να καθοριστεί πέρα από το “γιατί έτσι πρέπει να κάνεις”.

Η σημαντικότητα του νερού

Το σώμα σου εξαρτάται από το νερό για να επιβιώσει (πρόκειται για το κύριο συστατικό του αίματος σου). Το χρειάζεσαι ώστε να γίνουν κάποιες βασικές λειτουργίες στο σώμα σου όπως: Η μεταφορά ουσιών όπως του οξυγόνου, θρεπτικών συστατικών, ορμονών στα κύτταρα και απομάκρυνση των αποβλήτων από τα κύτταρα, η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και ο έλεγχος των επιπέδων των ενδοκυττάριων και εξωκυττάριων υγρών.

Χάνεις υγρά καθημερινά, σίγουρα μέσω του ιδρώτα αλλά και από άλλες διαδικασίες, ακόμα και από την αναπνοή. Η απώλεια υγρών επιταχύνεται σε πιο μεγάλες θερμοκρασίες ή με εκτεταμένη εφίδρωση.

Πόσο νερό πρέπει να προσλαμβάνεις;

Υπάρχουν διάφορες θεωρίες για την ποσότητα του νερού που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά, αλλά οι περισσότεροι ακολουθούν τον κανόνα των 8 ποτηριών. Ενώ σε γενικές γραμμές είναι ένας καλός κανόνας, ένας δρομέας χρειάζεται περισσότερα υγρά από την ποσότητα των 8 ποτηριών.

Ένας από τους πιο εύκολους τρόπους για να ελέγξεις την ενυδάτωση σου είναι από την συχνότητα των επισκέψεών σου στην τουαλέτα και το χρώμα των ούρων. Ο χρωματισμός τους θα πρέπει να είναι ανοιχτό κίτρινο και θα πρέπει να αδειάζεις την κύστη σου 5-8 φορές κατά μέσο όρο.

Άλλος ένας τρόπος για να καθορίσεις τα επίπεδα ενυδάτωσης σου ειδικά μετά από μια προπόνηση τρεξίματος) είναι το τεστ της εφίδρωσης. Με αυτή την μέθοδο θα μπορέσεις να υπολογίσεις πόσα υγρά χρειάζεσαι μετά την προπόνηση.

Το τεστ:

  • Μέτρησε το σωματικό σου βάρος πριν και μετά την προπόνηση σου.

Πηγή : runningmagazine.gr

Similar Articles

Leave a Reply

Top